BAŞARIYI ARTIRMANIN YOLLARI

BAŞARIYI ARTIRMANIN YOLLARI

12.02.2020 388

BAŞARIYI ARTIRMADA

 AİLENİN ROLÜ VE ÖNEMİ

 

"VERİMLİ ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ"

 

A-ÇALIŞMA ORTAMI

 

Evin ve ailenin fiziki koşulları göz önüne alınarak öğrencinin rahat çalışabileceği ortamların oluşturulması.

  • Ortamın sessiz olması ( televizyon, cep telefonu, misafir )
  • Masa başında sandalyeye oturarak çalışması.
  • Mekânda ısı ve ışığın yeterli olması.
  • Çalışma ortamında dikkat dağıtacak unsurların olmaması(cep telefonunun ve televizyonun kapalı olması, dikkat dağıtıcı poster vb. olmaması )
  • Ortamın düzenli olması (ihtiyaç duyacağı çalışma materyallerinin yanında bulunması, dağınık olmaması )
  • Çalışma ortamının sık sık havalandırılması.
  • Çalışma ortamının mümkünse sabit bir yer olması.

 

 

B- VERİMLİ ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

Verimli çalışmak, çok çalışmak değil zamanı belirlenmiş amaçlar doğrultusunda etkili ve planlı çalışmaktır.

 

Planlı çalışma:

 

  • Hedef belirlemek
  • Derse hazırlıklı gitmek
  • Dersi etkili dinlemek (derse aktif katılım ve not tutmak)
  • Günlük, haftalık, aylık tekrarlar
  • Ödevleri ve projeleri zamanında yapmak.
  • Zamanı etkin kullanmak

 

C- ÇALIŞMA PROGRAMI

 

Programlı çalışmak, çocuğa pusula görevi görür ve  hedefe ulaşmada ona yardımcı olur.

 

Çalışma programı bireysel farklılıkları göz önüne alınarak bireye özgü yapılmalıdır: Her bireyin öğrenme stili kendine özgüdür. Kişilik ve gelişim dönemi özelliklerine göre çalışma yöntemi, öğrenme ve dikkat süresi her öğrencide farklıdır.

  • Öğrencilerin günlük-haftalık- aylık planı olmalıdır. Bu plan geniş kapsamlı olmalı, planda dersler dışında dinlenme, eğlenme, spor ve sosyal faaliyetlere yer verilmelidir.
  • Plan hazırlarken aile çocuğa destek olmalıdır. Planı aile tek başına veya çocuğa dayatarak yapmamalı, çocukla birlikte plan hazırlanmalıdır. Çocuğun gelişim özelliklerine dikkat ederek psikolojik, sosyal ihtiyaçları da göz önüne alınmalıdır.
  • Verimli çalışmanın en önemli unsuru hedef belirlemektir. Çocuğunuz yaşam deneyiminin azlığı ve kararsızlıkları nedeniyle hedef belirlemede zorlanabilir. Bunun için ailenin desteğine ihtiyaç duyacaktır.
  • Belirlenecek hedefler öğrencinin düzeyine uygun, ulaşılabilir olmalıdır. Hedefin öğrencinin kapasitesinin üzerinde olmamasına dikkat edilmelidir.
  • Hedefler velinin değil, çocuğun hedefleri olmalıdır.                                           
  • Verimli ders çalışma süresi öğrenciden öğrenciye değişmekle birlikte ortalama olarak 40 dakikadır. 40 dk çalışmadan sonra 10 dk ara verilmesi uygundur.
  • Verilen aralarda öğrenilen bilgilerin unutulmaması için TV, bilgisayar ve telefondan uzak durulması önerilmektedir. Çünkü aralarda amaç zihni dinlendirmek ve yeni bilgilere zihni hazırlamaktır.
  • Çalışmak için en ideal zaman, sabah ve öğleden sonraki saatlerdir. Bu saatlerde zihin ve beden öğrenmeye daha hazırdır.
  • Yapılan araştırmalarda, öğrenilen bilgilerin kalıcılığının sağlanmasında, son tekrarların uykudan önce yapılmasının etkili olduğu ortaya konmuştur.
  • Etkili bir öğrenme için öğrencinin fiziksel ihtiyaçlarının karşılanmış olması gerekir. Çocuğunuzun okula uykusunu almış ve kahvaltı yapmış olarak gitmesi,  derste dikkatini toplamasını kolaylaştırır ve başarısını arttırır.

 

 

GÜNLÜK PLANDA OLMASI GEREKENLER

  • Günlük tekrar: Öğrenilen bilgiler tekrar edilmediğinde 24 saat içerisinde unutulur.  Kalıcı öğrenme için okulda öğrenilen bilgilerin aynı gün içerisinde tekrar edilmesi gerekir.
  • Ödevler
  • Ertesi günün derslerine hazırlık
  • Sınavlara hazırlık
  • Eğlenme-dinlenme ve sosyal aktiviteler

 

Günlük plan temel alınarak haftalık ve aylık planlar hazırlanabilir.

 

 

 

Kaynak: ASDF